6 Φεβ 2025
Εξέταση καταγγελίας για την υποχρεωτική φυσική παρουσία ατόμου με αναπηρία για την καταχώριση του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω ΚΕΠ, παρά την κακή κατάσταση της υγείας του και την ύπαρξη συμβολαιογραφικού πληρεξουσίου. Ο Συνήγορος του Πολίτη, αφού διαπίστωσε ότι η ισχύουσα νομοθεσία δεν επέτρεπε εναλλακτικές λύσεις, τόνισε την ανάγκη αλλαγών και πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα, όπως: (α) λειτουργία μιας θυρίδας Ψηφιακής Εξυπηρέτησης Πολιτών στα κατά τόπους ΚΕΠ, στελεχωμένης από εξειδικευμένο προσωπικό, για να εξυπηρετούνται οι πολίτες σε όλες τις ψηφιακές διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης είτε με φυσική παρουσία είτε με τηλεδιάσκεψη, (β) διατήρηση και άλλων τρόπων πλην των ψηφιακών σε διαδικασίες, για ένα εύλογο ακόμη χρονικό διάστημα προσαρμογής, ώστε να μην αποκλείονται πολίτες από δικαιώματα λόγω υστέρησης ψηφιακών δεξιοτήτων και (γ) επιδότηση των πολιτών, ώστε να αποκτήσουν όλοι/-ες τουλάχιστον τον ελάχιστο εξοπλισμό (smartphone/tablet) μέσω του οποίου να μπορούν να έχουν πρόσβαση στις κρατικές ψηφιακές πλατφόρμες. Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αποδέχτηκε τις δύο πρώτες προτάσεις, ενώ το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης τελικά ανακοίνωσε τη δυνατότητα εξ αποστάσεως ταυτοποίησης για ΑμεΑ, άτομα άνω των 65 ετών και κατοίκους νησιών ή εξωτερικού μέσω του emep.gov.gr, προσφέροντας ασφαλέστερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση.