10 Φεβ 2025
Διερεύνηση αναφοράς καταναλωτή, ο οποίος αγόρασε έπιπλα από εταιρία επίπλων, στα οποία προέκυψαν προβλήματα κακοτεχνίας που επανεμφανίστηκαν μετά από αρχική επιδιόρθωση· η εταιρία αναγνώρισε αρχικά το πρόβλημα, αργότερα ωστόσο ισχυρίστηκε κακή χρήση από τον καταναλωτή και πρότεινε μειωμένο κόστος επισκευής, το οποίο ο καταναλωτής δεν αποδέχθηκε. Βάσει του Αστικού Κώδικα, ο πωλητής υποχρεούται να παραδίδει προϊόντα χωρίς ελαττώματα και ο καταναλωτής δικαιούται διόρθωση, αντικατάσταση, μείωση τιμήματος ή υπαναχώρηση· η υπόθεση τεκμηριώνει την ευθύνη του πωλητή για κακοτεχνίες, ενισχύοντας το δικαίωμα του αγοραστή για αποκατάσταση της ζημίας. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή απεύθυνε σύσταση προς την ελεγχόμενη εταιρία όπως παραλάβει τα έπιπλα και όλα τα παρελκόμενα από την οικία του καταναλωτή και να του τα επισκευάσει με πλήρη κάλυψη της δαπάνης από αυτήν επεκτείνοντας παράλληλα και την εγγύηση μετά την επισκευή, είτε να του αντικαταστήσει τα ελαττωματικά έπιπλα με άλλα μη ελαττωματικά ίδια έπιπλα, είτε να του επιστρέψει εντός ενός μηνός το χρηματικό ποσό των 4.000 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε μέρος των χρημάτων που έχει καταβάλλει ο καταναλωτής για την αγορά των επίπλων, δεδομένου ότι τα έπιπλα έχουν χρησιμοποιηθεί για το χρονικό διάστημα των πέντε ετών περίπου· κάλεσε την εταιρία να γνωστοποιήσει εγγράφως εντός δέκα ημερών, εάν αποδέχεται τη σύσταση.