20 Αυγ 2024
Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.∙ παραπλανητικές πρακτικές∙ όσον αφορά τις εκπτώσεις και προσφορές και ειδικότερα ως προς την τιμή του προϊόντος κατά τη διάρκεια εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών, με τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας προβλέπεται, περαιτέρω, η υποχρέωση του προμηθευτή να αναγράφει ευκρινώς στο σημείο πώλησης των προσφερόμενων προϊόντων την παλαιά και τη νέα μειωμένη τιμή∙ ο προμηθευτής πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει ότι η αναγραφόμενη ως παλαιά τιμή ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα∙ ως εκ της φύσης των προσφορών, οι οποίες διενεργούνται χωρίς περιορισμό, πλην της περιόδου των εκπτώσεων, με αποτέλεσμα τη συχνή διακύμανση της τιμής του προϊόντος, ως παλαιά τιμή θεωρείται η τιμή, στην οποία διατέθηκε το προϊόν για τουλάχιστον ένα μήνα πριν την εφαρμογή οποιασδήποτε μείωσης της τιμής λόγω έκπτωσης ή λόγω προσφοράς∙ σε περίπτωση δε επάλληλων προσφορών δεν δύναται να θεωρηθεί ως παλαιά τιμή, αυτή η οποία έχει διαμορφωθεί σε χαμηλότερα επίπεδα στα πλαίσια των αμέσως προηγούμενων προσφορών, εκτός αν από τη μακρά διατήρηση της τιμής του προϊόντος, πέραν πάντως του μηνός, στην τιμή προσφοράς, είναι δυνατόν να συναχθεί ότι η τιμή του παγιώθηκε πλέον στη χαμηλότερη, οπότε η μη αναγραφή αυτής ως παλαιάς θα μπορούσε, κατά περίπτωση, να θεωρηθεί παραπλανητική για τον καταναλωτή, όταν επακολουθήσει η προσφορά του προϊόντος σε έτι χαμηλότερη αυτής τιμή∙ βάρος απόδειξης∙ εν προκειμένω, η προσφεύγουσα δεν απέδειξε, ως όφειλε, ότι η παλαιά τιμή πώλησης των ελεγχόμενων κωδικών που αναφερόταν στην πινακίδα προσφοράς, ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα, δηλαδή ταυτιζόταν με την τιμή που είχε παγιωθεί για τουλάχιστον ένα μήνα πριν την διενέργεια της ελεγχόμενης προσφοράς, ή σε περίπτωση που μεσολάβησαν και άλλες προσφορές για ένα μήνα χωρίς να συνυπολογισθεί η τιμή κωδικού κατά τις τελευταίες.