26 Αυγ 2024
Δημόσιες συμβάσεις∙ αίτηση ακύρωσης∙ έργο∙ Ε.Ε.Ε.Σ.∙ οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια∙ ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργολαβικών συμβάσεων∙ μόνη η σαφής και ρητή δήλωση των οικονομικών φορέων περί μη υπέρβασης των ανώτατων επιτρεπτών ορίων ανεκτέλεστου υπολοίπου εργολαβικών συμβάσεων στο επίμαχο πεδίο του Ε.Ε.Ε.Σ., συνοδευόμενη και από την αναφορά των εγγράφων που την αποδεικνύουν (βεβαίωση Μ.Ε.Ε.Π., Ενημερότητα πτυχίου σε ισχύ) αρκεί προς προαπόδειξη, κατά το στάδιο υποβολής των προσφορών, της πλήρωσης του οικείου κριτηρίου ποιοτικής επιλογής της Διακήρυξης περί οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, χωρίς να απαιτείται προς τούτο η ρητή αναφορά στο ως άνω πεδίο συγκεκριμένου αριθμητικού ποσού, στο οποίο ανέρχεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εργολαβικών συμβάσεων των υποψηφίων, κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς τους∙ δηλώνοντας λοιπόν η αιτούσα στο προαναφερόμενο πεδίο του Ε.Ε.Ε.Σ. τα ανωτέρω πραγματικά γεγονότα και στοιχεία, συμμορφώθηκε πλήρως προς τις απαιτήσεις της Διακήρυξης∙ αβασίμως προβάλλεται ότι η 23/2018 Κατευθυντήρια Οδηγία της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. δεν μπορεί να αποτελέσει ασφαλές έρεισμα της ανωτέρω ερμηνευτικής προσέγγισης των επίμαχων άρθρων της Διακήρυξης, διότι, οι οδηγίες που παρέχονται με την ανωτέρω Κατευθυντήρια Οδηγία αφορούν την ορθή συμπλήρωση των επιμέρους πεδίων αυτού καθ’ αυτού του εντύπου του Ε.Ε.Ε.Σ.- το οποίο εγκρίθηκε με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 2016/7/ΕΕ της Επιτροπής της 5ης Ιανουαρίου 2016 και δεν έχει μεταβληθεί έκτοτε ως προς το ειδικότερο περιεχόμενό του- και ουδόλως συναρτώνται με το περιεχόμενο οποιουδήποτε επικαιροποιημένου πρότυπου τεύχους διακήρυξης, το οποίο, εξάλλου, μεταβάλλεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να συμπεριλάβει τυχόν νεότερες νομοθετικές μεταβολές και, δεν υιοθετείται, άλλωστε, αυτούσιο κάθε φορά από την εκάστοτε αναθέτουσα αρχή∙ εξάλλου, δεν προκύπτει ότι η προαναφερθείσα Κατευθυντήρια Οδηγία της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. ανακλήθηκε ή αντικαταστάθηκε με νεότερη, επ’ αφορμή της έκδοσης επικαιροποιημένου πρότυπου τεύχους διακήρυξης, στο οποίο συμπεριλήφθηκαν οι νομοθετικές αλλαγές που επήλθαν με τον ν. 4782/2021, ο οποίος, άλλωστε, δεν επέφερε οποιαδήποτε μεταβολή ως προς το επίμαχο κριτήριο ποιοτικής επιλογής.