Πρόσφατη νομολογία


27 Σεπ 2024

ΔΕφΧαν 25/2024: Μη νόμιμη η αναστολή καθηκόντων ιατρού, εφόσον δεν υπείχε κατά νόμον υποχρέωση να εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού Covid-19

Με την κρινόμενη αίτηση, η αιτούσα, ιατρός του καθ’ ου Νοσοκομείου, ζητεί την ακύρωση της υπ’ αρ. πρωτ. …/1.9.2021 απόφασης του Αναπληρωτή Διοικητή της Αποκεντρωμένης Οργανικής Μονάδας (Α.Ο.Μ.) Ιεράπετρας του Γενικού Νοσοκομείου (Γ.Ν.) Λασιθίου, όπως διορθώθηκε με την …/1.9.2021 απόφαση του ίδιου οργάνου, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 206 του ν. 4820/2021. Η προσβαλλόμενη πράξη, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της αιτούσας το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων, από 1η.9.2021, για επιτακτικούς λόγους δημόσιας υγείας, εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 206 του Ν. 4820/2021, με την αιτιολογία ότι κατά την 1η.9.2021 η αιτούσα δεν είχε λάβει την πρώτη ή μονοδοσική δόση εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού (Covid-19). Σύμφωνα, όμως, με την εφαρμοστέα διάταξη του άρθρου 206, ρητώς προβλέπεται στην § 4 αυτού ότι δεν υπέχουν την κατά την § 1 του ίδιου άρθρου προβλεπόμενη υποχρέωση εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού Covid-19 όσοι από το ιατρικό και λοιπό προσωπικό των δημόσιων, δημοτικών και ιδιωτικών δομών υγείας έχουν νοσήσει και για διάστημα έξι (6) μηνών από τη νόσηση. Εν προκειμένω, η αιτούσα υποβλήθηκε στις 23.8.2021 σε διαγνωστικό τεστ ταχέως ελέγχου αντιγόνου (Rapid Test), το οποίο απέβη θετικό, ακολούθως, δε, εξέδωσε ψηφιακό πιστοποιητικό νόσησης σύμφωνα με την προβλεπόμενη στο νόμο διαδικασία, ισχύος έως την 21η.3.2022. Συνεπώς, σύμφωνα με τις εφαρμοστέες εν προκειμένω διατάξεις της § 4 του άρθρου 206 του Ν. 4820/2021, η αιτούσα δεν υπείχε υποχρέωση να εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού Covid-19 κατά την 1η.9.2021, αφού είχε ήδη νοσήσει και συνεπώς, είχε επιτευχθεί ο προφανώς επιδιωκόμενος σκοπός, ήτοι οι εργαζόμενοι σε δομές υγείας, όπως η αιτούσα, να έχουν αποκτήσει ανοσία έναντι του κορωνοϊού (είτε με εμβολιασμό είτε με νόσηση), ώστε να μην συντρέχει λόγος να απομονωθούν από το εργασιακό τους περιβάλλον. Εξάλλου, οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες επιβάλλεται το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, ενόψει της βαρύτητας των συνεπειών που ενέχει το μέτρο αυτό (μη συνυπολογισμός του χρόνου αναστολής ως χρόνου πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, μη καταβολή αποδοχών), δεν θα μπορούσαν να τεθούν παρά μόνο με νομοθετική διάταξη και όχι με έγγραφο, όπως το με αρ. πρωτ. 699/24.8.2021 έγγραφο του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, που επικαλείται το καθ’ ου, με το οποίο παρέχεται οδηγία στους Προϊσταμένους των Υπηρεσιών των Υγειονομικών Μονάδων για διενέργεια διαγνωστικού μοριακού ελέγχου (PCR test) επί άλλης δικαιολογητικής βάσης (περαιτέρω ανάλυση για την ύπαρξη μεταλλάξεων που σχετίζονται με τα πιο μεταδοτικά στελέχη του ιού). Συνεπώς, εφόσον, η αιτούσα δεν υπείχε κατά νόμον υποχρέωση να εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού Covid-19 κατά την 1η.9.2021, μη νομίμως εκδόθηκε σε βάρος της η προσβαλλόμενη πράξη, η οποία κρίθηκε ακυρωτέα.


Σύνδεσμος

ΔΕφΧαν 25/2024 - Πλήρες κείμενο »