Φ. Παναγοπούλου, Οι ιστότοποι Κοινωνικής Δικτυώσεως, 2010
Αναμφίβολα, οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτυώσεως αποτελούν μία νέα μορφή κοινωνικοποιήσεως και επικοινωνίας. Ταυτόχρονα, όμως, οι υπηρεσίες αυτές προσδίδουν και μια καινούργια διάσταση στην έννοια της προσωπικής ζωής, δημιουργώντας σοβαρές ανησυχίες για παραβίαση του πυρήνα της ιδιωτικής σφαίρας των χρηστών τους, των οποίων τα προσωπικά δεδομένα δημοσιοποιούνται στο διαδίκτυο με πρωτοφανή τρόπο και ποσότητα. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που δημοσιεύονται σε δικτυακούς τόπους κοινωνικής δικτυώσεως μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τρίτους για ποικίλους σκοπούς, μεταξύ άλλων για εμπορικούς σκοπούς, γεγονός που ενέχει σημαντικούς κινδύνους, όπως κλοπή ταυτότητας, οικονομική ζημία, απώλεια οικονομικών δραστηριοτήτων ή ευκαιριών απασχολήσεως, καθώς και σωματικές βλάβες. Μέσα από ένα ολοκληρωμένο προφίλ σε έναν ιστότοπο κοινωνικής δικτυώσεως επιτυγχάνεται μια πλήρης σκιαγράφηση του υποκειμένου των δεδομένων, καθώς συλλέγονται πολλές πληροφορίες, όπως όνομα, ημερομηνία γεννήσεως, πολιτικές και θρησκευτικές απόψεις, στοιχεία επικοινωνίας, φύλο, σεξουαλικές προτιμήσεις, προσωπική κατάσταση, αγαπημένα βιβλία, αγαπημένες ταινίες, ιστορικό της εκπαιδεύσεως και της επαγγελματικής εμπειρίας και σαφώς φωτογραφία του. Και όλες αυτές προσιτές σε διαφημιστικές εταιρείες, που αποστέλλουν διαφημίσεις προσαρμοσμένες στην ιδιοσυγκρασία του κάθε χρήστη. Το ζήτημα, συνεπώς, που γεννάται είναι πώς μπορούν οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτυώσεως να βαίνουν παράλληλα με την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών τους. Η μελέτη εντοπίζει τα καίρια ζητήματα που ανακύπτουν και προτείνει εφικτές λύσεις μετά από στάθμιση πάντοτε των αντιτιθεμένων αγαθών.
Διαθέσιμο σε: